gerton.reismee.nl

18 - 20 december - de zoektocht naar de heilige ehm... Kiwi

Na een relaxte checkout sta ik voor de deuren van mijn gate. Hierachter verschilt zich Nieuw-Zeeland, hier gaat het beginnen!

De deuren openen zich en het eerste dat me opvalt is dat iedereen een korte broek draagt. Yes, dan heb ik niet de XL vlucht naar Engeland genomen! Als ik naar buiten stap kijk ik mijn ogen uit... Wat een gave auto's! Ja inderdaad, de zon, het heuvelachtige landschap, palmbomen en de relaxte sfeer weten maar moeilijk mijn aandacht te trekken. Want telkens rijdt er weer een blikvanger voorbij. Dan bedoel ik geen Ferrari of een Porsche... Het straatbeeld hier wordt gevormd door de Japanse markt en een paar Holdens. Het oogt als Amerika maar dan met de Japanse sleeën die we in Nederland nauwelijks tegenkomen. Wat mij nu al doet afvragen waarom ik nog daar woon...

Ik neem de bus naar mijn BnB sprong onder de douche om 40u vluchtlucht van mij af te spoelen. Daarna dwaal ik door de buitenwijk van Auckland op zoek naar eten. Elke eettenten waar Google mijn honger mee aanwakkert blijkt al lang gesloten te zijn. Uiteindelijk eindig ik de avond met een opwarm maaltijd op het terras van mijn BnB.

De volgende ochtend gaat mijn zoektocht van start. Zoeken naar een auto! (en een slaapplek). Niet wetende of dat te combineren is vandaag zoek ik een slaapplek in de buurt van een aantal garages. Met die backpack auto's kijken is niet zo relaxt. Ik stap uit de bus en loop richting het privé hotel... Het blijkt de meest uitgestorven plek van Nieuw-Zeeland te zijn. Op naar een volgende plek dan! Dichtbij stuit ik op een leuke wandeling op een bergje die ik niet kan laten schieten. Ondanks het benauwde weer en een rugzak waar een kameel van zou bezwijken kom ik opgewekt boven. Op deze berg heb je een geweldig uitzicht op zon zee en stad. Mooie plek om even te lunchen alvorens ik met goede moed mijn zoektocht voortzet.

Om het toch eens te ervaren check ik in bij een onguur hostel net buiten de stad. Vieze volgepropte kamers, vreemde vogels (en dan doel ik niet op de fauna hier) en een smerig keuken. Dus dit is dat heerlijke vakantiegevoel van een backpacker! De piano maakt mijn thuisgevoel helemaal af, maar helaas geen tijd om daar van te genieten. Een camper vinden blijkt nog niet zo makkelijk. Tenminste... In de budget klasse. De meeste campers en auto's zijn net voor mijn neus weggekocht. Helaas ook een paar leuke Subarus's met slaapplek die mijn aandacht als autoliefhebber hadden getrokken. Aan het eind van de dag stuit ik op een campertje van twee Duitse dudes. Of ja, een gezinsauto omgebouwd tot slaapplek met een dakkoffer om dat campergevoel te creëeren. Helemaal prima dus! We komen tot overeenstemming en morgen gaat het gebeuren! Owja, nog 'even' geld pinnen. 's avonds laat nog even naar een pinautomaat bij de bank, maximum bedrag opnemen en..... Er komt niets uit! En het is wel van mijn rekening afgeschreven. Heel fijn! Want ik zit ook meteen op de limiet van mijn dagopname. En die Nederlandse dag duurt voor mij tot morgenmddag.

Gelukkig zie ik het geld al snel terug op mijn rekening en kan ik met een gerust hart gaan slapen. De volgende ochtend krijg ik het benodigde bedrag zo uit de muur en kan ik nog even een dagje Auckland in. Ik besluit te gaan lopen en loop door een prachtig groot park. Een enorm grasveld is gevuld met kleine groepjes sportende mensen. Hierop volgt een park met enorme bomen en daarachter vind ik een wintertuin met tropisch klimaat en een enorme variatie aan bijzondere planten. Leuk om even doorheen te lopen, maar behalve de temperatuur binnen word ik er niet veel warmer van. Het laaste stuk park biedt een dichtbegroeide soort jungle met een avontuurlijk pad. Ik waan me in een soort center parcs (ja dat is mijn referentiekader) en geniet van deze spontane wandeling. Als ik de bossen uitloop kijk ik ineens tegen een enorme stad aan. Wat een contrast! Ik loop naar de city tower die als pronkstuk van de stad mijn oriëntatie bepaalt. Aangekomen bij de smalle maar hoge toren zie ik een versierde naaldboom... Owja, ondanks de hitte is het hier daags voor kerst! Gek idee, zeker als je in je korte broek naast die kerstman in zijn pak staat. Ik loop verder naar silo Park. Een industrieel stuk aan de haven, waar allerlei containers staan gevuld met leuke hangouts zoals piano's, een bieb met sofa's en food trucks. Wat een leuke boulevard sfeer hangt hier!

Ondertussen moet ik de stad weer uit om mijn nieuwe camper over te schrijven. Dit gaat gemakkelijk, en ineens besef ik me dat ik een derde Honda op mijn naam zet. Leg dan nog maar eens uit dat die derde een toevalligheid is!

Eindelijk is het dan zover! Deze roadtripper heeft de sleutels van zijn eigen vervoer in de hand! Heerlijk om naar mijn hostel te rijden, spullen in de auto te gooien en op naar mijn volgende overnachting. Ik neem nog een dagje in de stad om de auto klaar te maken voor de trip (nieuwe bandjes) en wat campingspullen te kopen. Aan het eind van de middag zoek ik op google naar een groen stuk en rijd daar met mijn busje heen. Wauw wat een prachtige weg door de bergen! Ik rijd door exotisch. Bosgebied en als ik boven ben heb ik uitzicht op de zee met een enorme rots die op het strand ligt. Ik rijd de doodlopende weg uit naar het strand om even lekker de beentjes te strekken daar. Op de terugweg geniet ik weer in mijn eigen auto, muziekje op, raampje open en heerlijk over de prachtige bergwegen en lekker vrij op pad, wat een heerlijk gevoel! Eerlijk gezegd had de Subaru hier nog 10x meer pret geboden. Desondanks doet het onderstel van Honda goed werk om de 1900kg zware camper in de bochten te houden.

Die avond maak ik mijn camper klaar voor de trip. Alles schoon, ingericht en ook de kerstversiering mag niet ontbreken. Morgen kan de roadtrip echt beginnen!


Reacties

Reacties

Jeroen

Leuke eerste dagen Gerton! En dan nu dus de auto in the pocket. Dank kan de reis nu echt beginnen. Benieuwd naar het vervolg!

Nathalie

Heerlijk om te lezen, bijzonder hoe je dit beschrijft! Geniet ervan!

Sandra

Leuk geschreven weer. Coole gezinswagen ;) heb je aan je collectie toegevoegd. Nog eentje en je hebt kwartet. Hele fijne trip met je nieuwe aanwinst! Drive safe. Geniet!

Marijke

Ziet er goed uit Gerton! Ik zie dat wij nog wat natuur gemist hebben in Auckland. Leuk om je avonturen zo een beetje te kunnen volgen:). Veel plezier nog!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!